סוגי יהלומים – איזה יהלום מתאים לך ?

יהלומים קיימים במגוון רב של צבעים, צורות וגדלים. צורותיהם השונות של יהלומים אשר משובצים בסופו של תהליך בתכשיטים שונים, הן תוצאה של מלאכת אומן מקצועית ומחושבת הכוללת את חיתוכו וליטושו של היהלום בהתאם לחומר הגלם ולתכשיט המבוקש. בבואכם לרכוש תכשיטי יהלומים רצוי להכיר מראש את סוגי היהלומים וצורותיהם השונות, כך תוכלו להתאים את סוג היהלום למתכת וגם לתקציב העומד לרשותכם.

יהלומים בחיתוך עגול Round Diamonds

צורת החיתוך הנפוצה ביותר (וגם היקרה ביותר) ליהלומים אשר באמצעותה מתקבל אור מקסימאלי המשתקף ומנצנץ מתוך היהלום.


יהלומים בחיתוך נסיכה

יהלומים בחיתוך מרקיז Marquise Diamonds

חיתוך יהלומים בצורת מרקיז יוצר מראה קלאסי אך לא פחות מכך – מעניין. חיתוך עדין זה כמעט ואינו פוגם ברמת הקראט של האבן הגולמית ויוצר יהלום דמוי סירה בעלת קצוות מחודדים. צורה זו נוצרה במקור לבקשת המלך לואי ה-14 אשר ביקש להנציח ביהלום את חיוכה של אשתו, מרקיזת פומפדור.


יהלום בחיתוך מרקיז

יהלומים בחיתוך רדיאנט Radiant Diamonds

סגנון 'צעיר' של חיתוך יהלומים שנוצר במטרה להעצים את אפקט החזרת האור של היהלום. חיתוך רדיאנט (חיתוך קורן) משלב בין כמה סגנונות חיתוך ובמהלכו יוצרים פאות משולשות במשטחים שונים ביהלום, אשר קולטים ומחזירים אור מזוויות שונות ורבות.


יהלומים בחיתוך רדיאנט

יהלומים בחיתוך אובאלי Oval Diamond

חיתוך יהלומים בצורה אובאלית הומצא במטרה להרחיב את היצע היהלומים העגולים הקלאסיים. יהלום בחיתוך זה נחשב לנועז ומעניין אך לא פחות אלגנטי מאחיו העגול.


יהלומים בחיתוך אובאלי

יהלומים בחיתוך אגס Pear Diamonds

יהלום בחיתוך אגס (המכונה גם 'חיתוך טיפה'), הוא בעל מראה אלגנטי ומחמיא. הקצה המחודד של יהלומים אלו הופך אותם ליותר שבריריים, ולכן על פי רוב הם משובצים בעגילים או בשרשראות.


יהלומים בחיתוך כרית

יהלומים בחיתוך לב Heart Diamonds

יהלום בצורת לב מסמל באופן מושלם אהבה ורומנטיקה. חיתוך מיוחד ומרשים זה נעשה בטכנולוגיית לייזר מדויקת היוצרת מראה זוהר ונוצץ המתאים גם ליהלומים צבעוניים.


יהלומים בחיתוך לב

יהלומים בחיתוך משולש Triangle Diamonds

יהלום מיוחד דמוי משולש בעל זוויות מחודדות או עגולות, אשר מתאים לכל סוגי התכשיטים בהם נהוג לשבץ יהלומים ואבני חן.


יהלומים בחיתוך משולש

יהלומים בחיתוך אמרלד Emerald Diamonds

אמרלד נחשב לחיתוך מלבני, קלאסי ואלגנטי של יהלומים אשר במהלכו נחתכות בהדרגתיות פינות היהלום. במקור, נועד חיתוך זה לאבני אמרלד עדינות. צורת החיתוך הזו גורעת מאפקט החזרת האור של היהלום, ועל כן לצד יהלום אמרלד, נהוג לשבץ אבני חן נוספות אשר מפצות על כך ומוסיפות ברק. מחירו של יהלום זה נחשב זול יותר משום שעבודת החיתוך שלו, באופן יחסי, אינה מורכבת ; עם זאת, רצוי להשקיע במקרה זה ביהלום ברמת ניקיון גבוהה.


יהלומים בחיתוך משולש

יהלומים בחיתוך אשר Asscher Diamonds

צורת חיתוך יהלומים הדומה לחיתוך האמרלד (חיתוך הדרגתי של פינות היהלום), אך יוצרת מעין יהלום ריבועי. חיתוך אשר הפך בשנים האחרונות למבוקש לאחר שנראה משובץ ב תכשיטי יהלומים של מפורסמות רבות.


יהלומים בחיתוך אשר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצעות נישואין בלתי נשכחות

רכישה נכונה של עגילי יהלומים