שיטות לשמירה על תכשיטי יהלומים לאורך שנים

רכישת תכשיטי יהלומים זו השקעה לכל החיים. מעבר לעלותם הכספית, הם בעיקר יקרים ללבנו ועל כן חשוב שנדע לטפל ולשמור על יופיים וערכם. לפניכם מספר טיפים לשמירה על טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים נוספים (חלק מהטיפים כתובים בלשון נקבה, אך תקפים כמובן לשני המינים):

שמירה על תכשיטי יהלומים בשגרה:

מהרגע בו קיבלו אותן, מרבית הנשים לא ישקלו להוריד טבעות אירוסין מאצבען, גם כאשר הן עוסקות בספורט או שורה עליהן רוח שיפוצים או ניקיונות הכוללים שימוש בחומרים כימיים. זאת בניגוד להתייחסות שלהן לתכשיטי יהלומים אחרים שברשותן (לא תראו נשים רבות שרצות מרתון או צובעות את סלון הבית עם ענק פנינים על צווארן). מכאן – חשוב להתייחס לטבעות אירוסין, כמו לכל תכשיט יוקרתי אחר שברשותכם ולהסירן בעת עיסוק בפעילות ספורטיבית או עבודות בית למיניהן. אבקות, כלור, שמנים וחומרי ניקוי אחרים עלולים לפגום בצבע היהלום ולגרום לו להראות עמום וחסר ברק. כמו כן, היהלום והמתכת של טבעות אירוסין חשופים גם לחבלה חיצונית ועשויים להישרט או להתעקם. יש להתבונן על התכשיט כשעונדים אותו, לבחון את עמידות ויציבות היהלום שמשובץ, למשל, בטבעות אירוסין. מומלץ לחזק אחת לתקופה את הסוגרים של צמידים ושרשראות.

שיטות ניקוי לתכשיטי יהלומים:

רצוי שניקוי תכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין ייעשה בקביעות. הניקוי יכול להיעשות בדרכים שונות:
1. ניקוי חיצוני באמצעות מטלית עשויה פלנל / קטיפה / משי.
2. השרית התכשיט בסבון או נוזל ניקוי עדין ומים פושרים. לפי הצורך ניתן להיעזר במברשת ניקוי ובאמצעותה להסיר בעדינות לכלוך שהצטבר. רצוי לייבש את התכשיט באוויר הפתוח.
3. תכשירים ייעודיים לניקוי תכשיטי יהלומים – שיטה בה מושרה התכשיט מספר פעמים בתמיסה מיוחדת אשר מסוכנת למגע ישיר עם העור. אפשרות זו בדרך כלל כרוכה בהוצאה כספית גדולה.
4. ניקוי על-קולי – שימוש בגלי קול כדי לנקות תכשיטי יהלומים . קיימים סוגים רבים של מכשירים המותאמים לתכשיטים שונים וניתן לרכוש אותם באופן פרטי. את התכשיט מניחים בקערה עם חומר ניקוי ומים ומפעילים את המכשיר שמשחרר גלי קול.

אפסון תכשיטי יהלומים:

טבעות אירוסין עונדים על פי רוב באופן יומיומי, אך באם מסירים את הטבעת רצוי, כמו במקרה של תכשיטי יהלומים אחרים, לאפסן הפריט במקום בטוח בבית (דוגמת כספת). כמו כן, יש להפקיד על סדר האחסון, ולא לערום תכשיטים זה על גבי זה, אלא למקמם באופן מסודר, ואם ניתן, כדאי לשמור על הפרדה בין תכשיט לתכשיט (למשל, לאפסן כל תכשיט בקופסה או שקית) על מנת שלא ייפגעו זה בזה.

בדיקה תקופתית לתכשיטי יהלומים:

מומלץ לערוך אחת לשנה בדיקה אצל יהלומן אשר יוכל לבדוק בכלים מקצועיים האם היהלום נשמר כהלכה ושמר על ערכו. לפי הצורך יוכל איש המקצוע להעניק את התיקון או הניקוי לו זקוק התכשיט.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי יהלומים – איזה יהלום מתאים לך ?

הצעות נישואין בלתי נשכחות

רכישה נכונה של עגילי יהלומים