מה צריך לבדוק לפני שקונים טבעת אירוסין

מה צריך לבדוק לפני שקונים טבעת אירוסין

קנייה טבעת אירוסין היא דבר שלא יכול להיעשות בהרף עין, המחירים משתנים ממקום למקום ועליכם לוודא שאתם קונים ממקום מהימן ומוכר, לא חסרות חנויות לתכשיטים שהזהב והיהלומים לא תואמים למחירים ותשלמו על טבעת אירוסין שערכה לא תואם למה שקניתם. אנשים שלא מבינים בדברים הללו, יכולים ליפול למלכודות לא נעימות בכלל. לאחר בחירת הטבעת והיהלום, לפני הקנייה חשוב להראות את היהלום למומחה, שיבדוק האם היהלום עבר השפחה, או שהיהלום עצמו לא טבעי, אם היהלום אכן עבר כאלה טיפולים, ערכו יכול לרדת בכ70% וכך גם מחירו. הנה עוד פרמטרים לקניית טבעת אירוסין איכותית:

טבעת אירוסין עם תעודה גמולוגית:

הדבר הכי חשוב בקניית טבעות אירוסין הוא תעודת הגמולוגיה לטבעת. מהי התעודה הזו? קודם כל נבין מהי גמולוגיה. גמולגיה היא מדע שלם העוסק באבני חן. בחקר אבני החן, האבנים היקרות הללו עוברות זיהוי, מיון, חקר צורתן, הפגמים הייחודיים של כל אבן, ליטושן ולאחר בדיקה מעמיקה בכל מאפייני האבן/היהלום ניתן להעריך את שווי היהלום. כלומר, התעודה הזו היא הערבות וההבטחה של המוכר לערך ולתכונות היהלום שרכשתם.
גם ברכישת הטבעת באינטרנט חובה לקבל תעודת גמולוגיה ליהלום שקניתם. כך תוכלו לבדוק האם אתם מקבלים את התמורה הלאה לכסף שאתם משלמים על היהלום. ללא תעודה מוסמכת שנבדקה במעבדות גמולוגיה מוסמכות, תוכלו לשלם מחיר גבוה מהערך האמיתי של היהלום מבלי לדעת זאת בכלל.
כמובן, הכל קשור למחיר בסופו של דבר, אבל גם האיכות קובעת.

טבעת אירוסין עם יהלום איכותי:

ישנם כמה קריטריונים שאיתם נקבע איכות היהלום, וכך גם מחירו:
1.צבע היהלום – ככל שהיהלום בהיר יותר כך גם ערכו יהיה גבוה יותר מיהלום כהה.
2.נקיון היהלום – כמה שהיהלום נקי יותר וחסר פגמים, כך גם מחירו יעלה עפ"י הרמה.
3.ליטוש היהלום – את הליטוש ניתן לאמוד לפי רמות, כששהרבה הגגבוהה ביותר היא רמת "מצויין" (זה יהיה המחיר הגבוה ביותר), מה שאומר שהליטוש נעשה בצורה הסימטרית ביותר, הצחצוח נעשה בצורה המולמת ביותר, מה שנותן ליהלום מראה "נקי". את רמת היהלום תוכלו לראות בתעודה שתקבלו עם קניית היהלום.
4.משקל היהלום – את המשקל מודדים לפי קראט. קראט הוא בעצם יחידת מידה ליהלום, וקראט אחד שווה לכ15 גרם. לפי מס' הקרא של היהלום, נוכל לתת נקודות ליהלום, כשקראט אחד יהיה 100 נקודות, חצי קראט יהיה 50 נקודות וכו'. כמובן שככל שהקראט יותר גבוה, כך גם ערך היהלום עולה, וגם המחיר.
חשוב לדעת את הדברים הללו לפני שאתם מתחילים בסבב החנויות לטבעות אירוסין, אתם לא צריכים עכשיו להתחיל ללמוד בבורסה על ערך היהלום וכיצד לאמוד את מחירם, אבל חשוב שתדעו מה צריך לבדוק כשקונים יהלום. כמובן שמומחה שאתם סומכים עליו יוכל לבדוק את כל הקריטריונים עבורכם וזה יכול לחסוך לכם זמן וכאבי ראש מיותרים.
מחיר טבעת אירוסין יכול לנוע בין 100$ ל500$, תלוי באיכות היהלום וגם באיכות הזהב.
בכל מה שנוגע לזהב, גם פה יש צורך בבדיקה של מס' דברים.
לסיכום קניית טבעת אירוסין יכולה להיות עניין מאוד קשה, אך יש צורך בבדיקות מעמיקות על ידך ועל ידי מומחה על מנת לוודא שאתם משלמים את המחיר הנכון ומקבלים את מה שאתם משלמים עליו. בהצלחה!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי יהלומים – איזה יהלום מתאים לך ?

הצעות נישואין בלתי נשכחות

רכישה נכונה של עגילי יהלומים