מידע על יהלומים צבעוניים

מעבר ליופיים הייחודי, יהלומים צבעוניים הינם נדירים מאוד ומהווים אחוז אחד בלבד מכלל היהלומים בעולם. משום ההיצע המועט והביקוש הגובר ליהלומים צבעוניים טבעיים (ולא סינתטיים שנצבעו במעבדה), מחירם גבוה מאוד. יהלום צבעוני מקבל את צבעו בעקבות מפגש עם רכיבים כימיים שונים במעמקי כדור הארץ. ידוע כי ישנם 27 גוונים של יהלומים צבעוניים, אך עדיין כל יהלום צבעוני הינו יחיד ומיוחד בפני עצמו. הנה כמה יהלומים צבעוניים מפורסמים:

יהלומים צבעוניים מסוג אגרה (Agra) -

יהלום בצורת כרית במשקל של 28.15 קראט ובגוון וורוד בהיר. נקרא כך על שם העיר ההודית אגרה, אשר שימשה כבירת העם המונגולי במאה ה-15. מייסד האימפריה המונגולית, זהיר א-דין מוחמד, היה ידוע בחיבתו ליהלומים ואבני חן, אותם קיבל משבוייו הרבים, ביניהם יהלום אגרה. יהלום זה נמצא כיום באחזקתה של חברת Siba מהונג קונג. שוויו מוערך בכ- 20,000,000 $ לערך.

יהלומים צבעוניים מסוג אורלוב (Orlov) -

יהלום בגוון כחלחל – לבן השוקל כ- 189.62 קראט, צורתו כחצי ביצה. מקורו של היהלום בהודו, אך שמו ניתן לו לאחר שנרכש ב- 1772 על ידי הרוזן גריגורי גריגוייביץ' אורלוב. אורלוב העניק את היהלום לאהובתו הקיסרית קתרינה הגדולה לאחר שהתאלמנה מבעלה הצאר פטר השלישי. קטרינה סירבה לחיזוריו של אורלוב אשר לא יכול היה לשאת זאת והתאבד. היהלום שובץ בסופו של דבר בשרביט האימפריאלי ומוצג כיום בבית קרן היהלומים הממשלתית במוסקבה.

יהלומים צבעוניים מסוג אורלוב שחור (The Black Orlov) -

נחשב לאחד היהלומים הנדירים אשר היה משובץ בפסלו של האל ברהמה בפודוצ'רי שבהודו (על כן מכונה גם – Eye of Brahma Diamond). יהלום זה נגנב, כנראה על ידי חייל צרפתי, והתגלגל עד שהגיע לאמסטרדם, שם לוטש לצורת שושנה במשקל 195 קראט. היהלום נרכש על ידי אורלוב, אשר תכנון להעניקו בתחילה לקיסרית קטרינה, אך חזר בו משום חשש כי הוטלה עליו קללה (לפי השמועות, לאורך ההיסטוריה, לפחות כארבעה בעלים שונים של יהלום זה התאבדו). היהלום המשיך להתגלגל ובמאה העשרים לוטש מחדש לצורת כרית במשקל 67.50 קראט ונרכש על ידי מיליונר אמריקאי. היהלום מוצג לסירוגין בגלריות בניו יורק ובלונדון.

יהלומים צבעוניים מסוג טיפאני צהוב (Tiffany’s Yellow Diamond) -

יהלומי טיפאני הינם יהלומים הצבעוניים הגדולים ביותר שנמצאו אי פעם. התגלה בדרום אפריקה ב-1878, משקלו הגולמי היה 287.42 קראט והוא לוטש בצורה ייחודית לצורה כרית במשקל של כ- 128.54 קראט. היהלום אשר ידוע כמבריק באופן ייחודי נרכש על ידי צ'ארלס טיפאני האמריקאי, מייסדה של חברת התכשיטים הנודעת – טיפאני. את היהלום הצהוב ענדו כתכשיט שתי נשים בלבד. אחת מהן היא אודרי הפבורן בפרסומת לסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" מ-1961.

יהלומים צבעוניים מסוג מוסאיוף (Moussaieff Red / Red Shiekd Diamond) -

אחד היהלומים הנדירים ביותר בעולם והיהלום האדום הגדול ביותר שנמצא. משקלו כ-5.11 קראט וצורתו המשולשת מזכירה מגן. היהלום התגלה בברזיל בשנות ה-90' של המאה העשרים. בתחילת שנות האלפיים היהלום נרכש ע"י סם (שלמה) מוסאיוף, סוחר יהלומים ישראלי המתגורר בלונדון ובעל אימפריית התכשיטים "מוסאיוף".

יהלומים צבעוניים מסוג פמפקין (Pumpkin Diamond) -

יהלומים בצבע כתום עז, נחשב לנדירים ביותר בשל גודלם (5.54 קראט) והיותם חסרי פגמים לחלוטין. התגלו במכרה יהלומים באפריקה ב-1997, לוטשו לאחר מכן לצורת כרית ונרכשו במכירה פומבית על ידי התכשיטן האמריקאי הארי וינסטון (יום לפני חג ההלווין – ומשום כך זכה לכינוי "דלעת"). יהלום זה גם שובץ ב טבעת יהלומים מיוחדת ונענד על ידי האלי ברי במעמד זכייתה באוסקר בשנת 2002. שווי היהלום מוערך בכ- 3,000,000$.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי יהלומים – איזה יהלום מתאים לך ?

הצעות נישואין בלתי נשכחות

רכישה נכונה של עגילי יהלומים